Medewerker Frontoffice Burgerzaken

Werk jij graag samen met collega's om het beste resultaat te bereiken, zet jij onze inwoners op de eerste plaats en zorg jij voor prettige dienstverlening? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Medewerker Frontoffice Burgerzaken

  • 24 uur per week
  • Maximaal € 3.784,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur.
  • Reageren kan t/m zondag 14 juli 2024 o.v.v. vacaturenummer: 2024-047-DV.
Solliciteer direct

Wat ga je doen

Als medewerker frontoffice burgerzaken ben je het vriendelijke gezicht van onze gemeente. Met jouw servicegerichte instelling ben je dé schakel tussen inwoners en de gemeente. Bij burgerzaken houden we precies bij wie er in de gemeente woont. Als medewerker frontoffice burgerzaken help je inwoners met het aanvragen en uitgeven van allerlei officiële documenten, zoals paspoorten, identiteitsbewijzen en rijbewijzen. Daarnaast verzorg je ook uittreksels uit de basisregistratie personen of de burgerlijke stand.

Je werkt samen met je collega's op basis van een rooster, waarbij woensdag in ieder geval één van je vaste werkdagen is. Op woensdag hebben we een avondopenstelling en je bent bereid om hierin mee te draaien. Bij ons krijg je de kans jouw talenten verder te ontwikkelen en de benodigde opleidingen te volgen om jouw functie optimaal uit te voeren.

Hoe ziet je werkdag eruit?
Je start je werkdag onder het genot van een kop koffie of thee en overlegt met collega’s over de werkverdeling voor vandaag. Vervolgens lees je de mailbox en beantwoord je de vragen van onze inwoners. Daarna neem je plaats achter de balie; vanochtend is de hele agenda volgeboekt met afspraken. Iemand komt een paspoort aanvragen, maar de foto voldoet niet aan de eisen. Je legt geduldig uit wat de vereisten voor een goede pasfoto zijn.

's Middags staat er een teamoverleg gepland. Na het overleg bespreek je met je collega een aanvraag van een inwoner voor een briefadres in de gemeente. Je belt ook nog even een inwoner terug over zijn verhuisaangifte. Onderweg naar huis bedenk je wat een leuke, afwisselende baan je hebt en kijk je alweer uit naar de dag van morgen!

Wie je bent

  • MBO/HBO werk- en denkniveau.
  • Relevante basisopleidingen diplomalijn burgerzaken (of bereid te halen als startkwalificatie).
  • Goede kennis van Nederlandse en Engelse taal.

Welke competenties breng je mee:

  • Accuraatheid: Jij houdt van precisie en zorgt dat alles tot in de puntjes klopt.
  • Integriteit: Eerlijkheid en betrouwbaarheid staan bij jou voorop.
  • Klantgerichtheid: Jij zet de inwoner altijd op de eerste plaats.
  • Behulpzaamheid: Je bent altijd bereid om een stap extra te zetten voor anderen.
  • Samenwerken: Je werkt graag samen met collega's om het beste resultaat te bereiken.
  • Empathie: Jij begrijpt wat de inwoner nodig heeft en weet daarop in te spelen.

In welk team kom je terecht

Jouw functie bij team Dienstverlening hoort bij het cluster Burgerzaken. Je werkt nauw samen met 12 collega's binnen dit cluster op de locatie, de gemeente ingang. Bij team Dienstverlening zijn ook de clusters Telefonisch Informatie Centrum, Webbeheer en het bedrijfsbureau Dienstverlening ondergebracht.

De gemene deler binnen het team is dat wij onze inwoners graag en goed willen helpen.

Dit bieden we je

  • Een jaarcontract met bruto maandsalaris van minimaal € 2.666,- en maximaal € 3.784,- (schaal 7) bij een dienstverband van 36 uur. Als je (nog) niet beschikt over de gewenste opleiding en ervaring, dan word je benoemd in de aanloopschaal.
  • Bij wederzijdse tevredenheid kom je na een jaar in aanmerking voor een vast dienstverband, op basis van een beoordeling;
  • Een Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Dit kun je bijvoorbeeld laten uitbetalen of extra vakantiedagen van kopen.
  • Een werkplek centraal in Nederland, direct naast het station, 8 minuten met de trein vanaf Utrecht Centraal.
  • Laptop en telefoon.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden, o.a. via de Houten Academie.
  • En verder: reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bedrijfsfitness en een pensioenregeling.