Senior functioneel beheerder (Office 365)

Kennen complexe applicaties voor jou geen geheimen en ben jij daarnaast klantgericht, probleemoplossend en heb je ook nog ruime ervaring in Office 365? Dan zien wij graag jouw sollicitatie tegemoet.
 

Senior functioneel beheerder (Office 365)

  • 36 uur per week
  • Maximaal €4.752,- bruto per maand bij een werkweek van 36 uur
  • Reageren kan t/m 14-7-2024 o.v.v. vacaturenummer: 2024-039-INFO
Solliciteer direct

Wat ga je doen

Je adviseert op het gebied van complexe applicaties en hun koppelingen, formuleert functionele eisen voor de applicaties en implementeert deze. Je brengt daarin structuur en uniformiteit aan.

Als functioneel beheerder houd je je bezig met:

  • Het inrichten van complexe applicaties op het gebied van automatisering en (informatisering) en het beheren en monitoren daarvan;
  • Het toegankelijk maken van managementinformatie via dashboards;
  • Het formuleren van applicatie-eisen (bij aanbestedingstrajecten) en het implementeren van applicatie,

daarnaast breng je structuur en uniformiteit aan;

  • Het inrichten van complexe applicaties, databases en applicatie-infrastructuur op het gebied van automatisering en (informatisering). Tevens beheer en monitor je deze;
  • Het ondersteunen van gebruikers bij complexe problemen van applicaties.

Tevens ben je projectleider op het gebied van complexe applicaties en beheer je  in samenwerking met je collega informatieadviseur de werkvoorraad van de werkzaamheden in het domeinteam.

En specifiek voor Office 365 zijn de verantwoordelijkheden;

  • Geven van trainingen en workshops aan medewerkers om hun kennis en gebruik van Office 365 te verbeteren;
  • Verlenen van functionele ondersteuning aan gebruikers bij vragen en problemen met betrekking tot Office 365;
  • Identificeren en implementeren van best practices voor het gebruik van Office 365-tools;
  • Adviseren van interne stakeholders over nieuwe functies en mogelijkheden binnen Office 365;
  • Samenwerken met collega’s en externe leveranciers om integraties en upgrades te coördineren;
  • Afstemmen van Office 365-configuraties met de behoeften van verschillende afdelingen;
  • Zorgen voor naleving van beveiligingsrichtlijnen en privacywetten binnen Office 365.

Hoe ziet je werkdag eruit?
Een “eentonige werkdag” bestaat in deze functie eigenlijk niet. De werkzaamheden zijn heel verschillend, van een rapportage maken voor het management tot een gebruiker weer rechten geven tot een applicatie. Je hebt veel contact met verschillende afdelingen binnen de organisatie om te horen wat gebruikers willen en om oplossingen met hen  te  bespreken. Daarna ga je aan de slag om  deze oplossingen ook daadwerkelijk te realiseren. Ook besteed je veel tijd aan het trainen van mensen in de verschillende mogelijkheden van Office 365.

Wie je bent

Je hebt HBO werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring met gegevensanalyse en het beheer van informatiesystemen volgens BiSL. Daarnaast heb  brede  kennis van Office 365. Je communiceert vlot en bent klantgericht om effectief te kunnen samenwerken met zowel technische als niet-technische betrokkene. Je bent nieuwsgierig en leergierig. Je toont initiatief en komt zowel gevraagd als ongevraagd met relevante informatie of voorstellen voor verbetering. Ervaring met projectmanagement en kennis van ITIL-processen is een pluspunt.

Verder beschik jij over;

  • Analytisch denk-  en probleemoplossend vermogen;

Zelfstandige werkhouding en proactieve aanpak.
 

In welk team kom je terecht

Het team Informatie is sinds mei 2024 een regieorganisatie en bestaat uit de volgende clusters:  Advies, Regie, Geo, Functioneel Beheer, Helpdesk en Digitale Informatie Voorziening (DIV) . Daarmee ondersteunt team INFO andere teams zo goed mogelijk met informatie(technologie). In dit team werken nu circa dertig medewerkers. De collega’s zijn altijd bereid om te sparren en samen een mooi resultaat neer te zetten.

Dit bieden we je

  • Een jaarcontract met bruto maandsalaris van minimaal €3.317,- en maximaal 4.752,- (schaal 9) bij een dienstverband van 36 uur.
  • Als je (nog) niet beschikt over de gewenste opleiding en ervaring, dan wordt je benoemd in de aanloopschaal.
  • Bij wederzijdse tevredenheid kom je na een jaar in aanmerking voor een vast dienstverband, op basis van een beoordeling;
  • Een Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris. Dit kun je bijvoorbeeld laten uitbetalen of extra vakantiedagen van kopen.
  • Hybride werken is mogelijk. Dit doe je in overleg met je team, waarbij de werkzaamheden leidend zijn.
  • Een werkplek centraal in Nederland, direct naast het station ,8 minuten met de trein vanaf Utrecht Centraal.
  • Laptop en telefoon.
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden, o.a. via de Houten Academie.
  • En verder: reiskostenvergoeding woon-werkverkeer, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bedrijfsfitness en een pensioenregeling.